jump to navigation

به رنگ ارغوان ژانویه 18, 2010

Posted by امیر میم in فیلم.
Tags: , ,
trackback

 

هرچند احتمال اینکه کار تازه رفع توقیف شده  حاتمی کیا یعنی» به رنگ ارغوان » به مانند پناهنده ملاقلی پور با بازی نجفی در نقش زاپاتا ، حرفی برای گفتن نداشته باشه اما بیصبرانه منتظر دیدن این کار ابراهیم حاتمی کیا هستم.

Advertisements

دیدگاه‌ها»

1. هم‌کیش - فوریه 20, 2010

سلام به نمایشگران حقیقت!(!) حضرت روح‌الله سگی(1) را حین همراهی دوستی دیدند، بعد از آنکه او از زشتی آن مرده-سگ اظهار انزجار کرد؛ پیامبرِ الله دندان‌های زیبایش را دید و لب به ستایش آن باز کرد. به آنچه از دید خوش‌بینانه از این اثر(آخرین نمایش ابراهیم سینمای ایران(!)) قابل برداشت یا گمان به طرح آن است نظری می‌شود:

– خداوند حتی به پست‌ترین آدم‌ها هم بی‌توجه نیست؛ همان‌شکل که بی‌تابی و تلاش آن دشمن دین خدا، «شفق»، را نیز‌ـ‌به‌همان اندازه‌ـ بی‌پاسخ نگذاشت‌ـ دیدار دختر.

-خداوند به افرادی که ایمانشانشان در محاق شد هم امید دارد و بازگشتشان را «بشارت» بهشت داده؛ همچنین‌که بعد از بی‌جا خواندن حرکات رهبری اسلام در «به نام پدر» و قاتل مشوش ترسیم کردن جهاد کنندگان جنگ و دفاع برای خدا در سوم اثر متأخر، به رفع جواز اثر پیشینش رأی داد مگر همان پیشین فراموشی و تکیه‌ی که به راستی می‌کرد(ولو به هدف دفن آن) را به فراموشی کامل نسپرد.

-خداوند انسان‌هایی که پندارشان خوب و کار و تلاششان نیکوست، هم‌چون جان‌برکفان و بی‌باکان عرصه‌ی جهاد در بخش امنیت جمهوری‌اسلامی ایران، به قدر تلاش به فهم خوبی‌ها ـ‌‌و چه خوبی بالاتر از عشـق‌ـ نایل می‌کند‌ـ‌ که در این‌جا تنها به نام آن استناد شده و بازگشت داده می‌شوید.

-خداوند منافقان را از فهم «دوستی»(2) در اسلام دور داشته؛ همان‌جا که دست‌بالای مأمور امنیتی در درخواستی که از و شد «در صورتی که خیلی او را دوست می‌داشته» را برنگزید و نه به این (که به لباس دین) که تنفر با رهایی او ترسیم می‌شود و تظاهری که راستی در او نیست- آقای«حاتمی‌کیا» را نیز در این میان نمی‌توان مخالف یا ممتنع نسبت به او خواند. آن‌که، شخص مقابل او را به نمادهای ضعیف‌شده دینی آراسته و مادر (پیر، ‌نزدیک به اطمینان پرهیزگار)«شفق» را در «فهم» موضوع فرزندش گمراه عنوان کرده و تقوا را که ـ‌ره به خطا ندارد‌ـ فراموش.

-آگاهی‌سازی میکند؛ اگر نامحرمان و بیگانگان با ایمان خدا ـ‌اعتقادی از سنخ شهدا‌ـ تریبون‌ها را در دست گیرند، پیش‌روان رهایی‌سازی(3) اسلامی امریکایی، کشورپرست‌های(4) مذهبی‌صورت و منافق‌های پست‌ترین، سخن‌گو خواهند شد‌ـ‌چاره نیست؛ اگر دولت به روابط بدون پرده‌ی مرد و زن در جامعه رأی دهد و و اسلام که راه تمدن اول و آخر است را به ورای اصول و سنت‌ها ننشاند، مأموران به‌دفعات به محل‌هایی که نباید ـ‌به‌دفعات!‌ـ فرستاده می‌شوند(5)، لودگی و سستیِ بی‌شرمانه، محبت و دلدادگی گمان می‌شود(7)، از اهل هنر اعتدال‌روش برخی سردرگم گاهی فقط ‌مخالفت و گهی بی‌اندیشه به اندیشه‌ی روزهایی از گذشته‌شان فکر می‌افکنند و اندیشه می‌دوزند . . .بس است تا نشده…

خدا آن سگ را بی‌نسیب نگرداند! راستی سرخی «روایت فتح» و کوچه‌ای فکر « محبت صورتی» چه دل‌تنگ است!

ــــــــــــــــــــــــــ

1. موجودی که نجس‌ترین در بهایم است.
2. حب.
3. لیبرتینیزم[:Libertinism].
4. Nationalists.
5. اشاره به گفته‌ی بازیگر بابک.
6. رفتار «رقیب» و عنوان فیلم نیز به رنگ همان بینش آمده(!)
7. مخالفت کور قشر در هر دوره‌ای که «منورالفکر»مآبانه می‌نماید‌‌ـ‌دامان آقا ابراهیم را هم ربوده!


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: