jump to navigation

حیات خلوت های غیر اسلامی شوروی و انقلاب های رنگی نوامبر 20, 2014

Posted by امیر میم in Uncategorized.
Tags: ,
trackback

در ادامه کودتای نفت و به موازات ایران در افغانستان رقابت شوروی و آمریکا ادامه داشته. مدل اسب های جنگ خاورمیانه به مانند ایران آلوده به اسلام به مانند آنچه در ادامه جنگ ایران عراق شاهد بودیم زمینه حضور در افغانستان را بعد از فروپاشی شوروی هموار ساخت. حضوری که تا چند روز پیش رسما ادامه داشت. و حالا بعد از صدام ، داعش و حضور در عراق و سوریه.

اما در حیات خلوت های دیگر شوروی به خصوص بعد از فروپاشی که اسلام به مانند خاورمیانه وجود نداشت، طی چند سال گذشته شاهد پیدایش انقلاب های رنگی بودیم. موردی که کماکان مورد علاقه سازمان سیا برای حضور در حیات خلوت های غیر اسلامی روسیه است.

هر چند مسکو بعد از فروپاشی از همان روش آذربایجان ایران در مساله قره باغ آذربایجان و یا آبخیزیا و اوستیا در گرجستان و دنیستک و لوهانسک در اوکراین استفاده کرده اما پیشگیری از تکرار مجددا این داستان از علاقمندی های مسکو است که اوباما و کلینتون ها هنوز بر سرقدرت هستند. هرچند نا کارآمدی غرب در اوکراین و در آینده در مدل مبارزه با اسلام افراطی در مدل خاورمیانه با شکست روبرو خواهد شد اما در ادامه برای حضور بیشتر در حیات خلوت های مسکو به روش قبلی یعنی انقلاب های رنگی رو خواهد آورد.

دیدگاه»

No comments yet — be the first.

بیان دیدگاه